شرایط بازگرداندن کالا

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد؟

1- اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 1 روز کاری پس از دریافت کالا، به فروشگاه آی تی آیتم اطلاع داده شود:

این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا، مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیر معمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا را شامل می‌شود.

پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشگاه آیتی آیتم، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین 48 تا 72 ساعت کاری زمان خواهد برد.

2- اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:

وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش فروشگاه آی تی آیتم از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود.

اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

3- اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد:

آسیب‏‏ یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش فروشگاه آیتی آیتم از طریق تلفن، ایمیل یا فرم ارتباط با ما موجود در سایت اطلاع داده شود.

4- اگر مشتری از خرید خود منصرف شود:

اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات فروشگاه آیتی آیتم (شماره تلفن 88193843-021) اطلاع داده شود.

اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 7 روز کاری‏، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.

مجموعه آیتی آیتم کالاهایی که هیچ کدام از گزینه های بالا را شامل نمی شود مرجوع نمیکند و در شرایط خاص برگرداندن آن پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش می باشد، چرا که کالاهای خاص و اجناس لوکس و کالاهایی که کم فروش می باشند و همچنین کالاهایی که به درخواست مشتری خریداری می شوند از این شرایط مستثنی می باشند که فقط با تایید کارشناسان فروش و به قیمت روز محاسبه و مرجوع خواهند شد.

عودت کالا تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود.

همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است. 

لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

5- اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد.

آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی 24ساعت کاری پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش فروشگاه آیتی آیتم اطلاع داده شود.

با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و فروشگاه آیتی آیتم تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.

کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش فروشگاه آیتی آیتم ارسال شود.

در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به فروشگاه آیتی آیتم بازگردانده شود.

کالا را چطور ارسال کنید؟

  لطفاً قبل از هر اقدامی  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش فروشگاه آیتی آیتم جداً، خودداری کنید.

برای ارسال، باید کالا به ‏خوبی بسته بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند کابل – ریموت – باطری – دفترچه راهنما – کارت گارانتی – کارت بیمه – بند -  قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با فروشگاه آی تی آیتم تماس بگیرید.

در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا با فروشگاه آی تی آیتم تماس بگیرید.

کالای خریداری شده را داخل پاکت یا کارتن جداگانه‌ای قرار دهید و از نوشتن آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته یا جعبه اصلی خودداری کنید.

بسته خود را به آدرس استان تهران - شهر تهران -  تقاطع خیابان ولیعصر و میرداماد – مجتمع تجاری پایتخت طبقه 8 واحد 801 خدمات پس از فروش ارسال کنید. 

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه آیتی آیتم برسد، هزینه‌های ارسال به عهده مشتری است.

در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان فروشگاه آیتی آیتم، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟ 

کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه آیتی آیتم ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب دیدگی  توسط کارشناسان فروشگاه آی تی آیتم تایید شود، کالا تعویض  یا مشکل آن برطرف خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. لازم به ذکر است که تعویض کالا مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ فروشگاه آی تی آیتم بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی ( مبلغ درج شده در فاکتور ) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، فروشگاه آیتی آیتم تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و فروشگاه آی تی آیتم در قبال تهیه ی همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته وفقط تعهد بازپرداخت وجه کالا – درج شده در فاکتور- به مشتری را می‌پذیرد.

پس از دریافت و پذیرش کالا توسط فروشگاه آی تی آیتم، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین 48 تا 72 ساعت کاری زمان خواهد برد.

همچنین برای رفع ایراد بین 15 الی 20 روز کاری بسته به نوع خدمات شرکت گارانتی کننده زمان خواهد برد. 

 کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط  شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت فروشگاه آی تی آیتم هستند، لذا علیرغم تصور آن‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا 24 الی 48 ساعت در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده، در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.  

از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

مواردی که شامل شرایط عودت نمی شود

الف )  مهمترین نکته این است که بعضی از مشتریان به اشتباه فکر میکنند که اگر تا 7 روز از خرید کالا نگذشته باشد میتوانند کالای خود را بدون دلیل فنی عودت دهند، در حالیکه مسئولیت انصراف از خرید با فروشگاه آی تی آیتم نمی باشد / لذا قبل از خرید کاملا مطمئن شده و  سپس خرید خود را انجام دهید.

ب ) باز کردن پلمپ دستگاه به هردلیلی.

ج ) در مورد صفحات نمایش از قبیل لپتاپ / مانیتور وغیره هم تا 5 پیکسل سوخته از صفحه نمایش شامل گارانتی نمی شود. 

درصورت تایید کارشناسان فنی و پشتیبانی فروشگاه آی تی آیتم به عودت وجه، مشتری حتما باید به info@ititem.com ایمیل زده و یا از طریق فرم تماس موجود در سایت شماره کارت از بین بانک های (ملت و یا پاسارگاد ) فقط به نام خود را اعلام نماید 

ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش فروشگاه آی تی آیتم است.

درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟

با شماره تلفن 02188193843 خدمات پس از فروش  تماس بگیرید.

و یا پیام خود را در صفحه "تماس با ما" برای خدمات پس از فروش ارسال کنید.